Loesjezaakjes_Portfolio_matroosmeisje1a-1280x800.jpg

Op HC Feijenoord is altijd wel een feest of toernooi te vieren.

Trimhockey Toernooi Matroos en het Meisje | De hockeytrimcompetitie is niet alleen geweldig vanwege het recreatief sporten en gemixt wedstrijden spelen, maar ook zeker vanwege het vermaarde eindtoernooi ieder jaar. 2018 kwam Feijenoord als organisator uit de hoge hoed. Zoals het een club uit Rotterdam Zuid betaamd, moet daar wel een referentie naar onze Rotterdamse haventrots in terugkomen natuurlijk! Het thema Matroos en het Meisje is doorgevoerd in alle uitingen van het toernooi, waaronder posters, nieuwsbrief, facebookafbeeldingen, merchandise en de verdere styling en kleding van het thuisteam.

Familietoernooi Fruit van Zuid | Tropische sferen op het o zo di-verse Zuid. Het familie hockey toernooi van 2019 ging er fruitig aan toe.

Familietoernooi FijnOord – Keihard Zuid | De oeroude Hollandse campingtaferelen herleven, met dit toernooi à la Maaskantje. Wie heeft de foutste outfit?


Loesjezaakjes_Portfolio_verhuiskaart3-1280x800.jpg

Een verhuiskaart bevat vaak voor de hand liggende elementen; sleutels, uitvliegende vogels, huisjes… je kent het wel. Omdat het nieuwe adres van deze opdrachtgever zo karakteristiek is, vond ik dat een passender onderwerp. Daarnaast is de groen-naar- rood overgang op de buitenkant van de kaart een knipoog naar de vlaggen van Rotterdam en Dordrecht: deze zijn qua indeling hetzelfde, behalve dan dat Rotterdam groen is en Dordrecht rood. Deze ‘knipoog’ wordt aan de binnenzijde van de kaart wat meer toegelicht. Naast het precieze adres (voor de privacy gemaskeerd op de foto), is er ook plek ingericht voor een korte tekst over de historie van het pand.


Loesjezaakjes_Portfolio_glasinlood3-1280x1280.jpg

‘Ontwerp een raambelettering, om binnenkijken tegen te gaan, maar eens iets anders dan een Rotterdamse skyline én passend bij het interieur’. De raampartijen in het Entrepotgebouw zijn aanwezig en prettig voor de lichtinval. Wél wordt er makkelijk binnengekeken vanaf de hal. Omdat het interieur veel accenten bevat van Dutch Design uit begin 20e eeuw, én omdat de bewoners een voorliefde hebben voor Art Deco, was een passend ‘glas en lood’ op zijn plaats.
De gebruikte folie is voorzien van een reflecterende laag, dat enerzijds licht doorlaat, maar anderzijds wel het zicht vanuit de hal sterk verminderd.


Loesjezaakjes_Portfolio_FF3a-1280x800.jpg

Trimsalon FurryFriends was toe aan een nieuwe set logo’s, voor de trimsalon én voor de nieuwe trimbus, die in 2020 in gebruik genomen is. Hiermee kan eigenaar Maxime langs bij mensen om hun hond of cat van de juiste grooming te voorzien.

Het nieuwe logo is direct ingezet op de rijdende eyecatcher; de bus is één groot rijdend billboard geworden, tot grote trots van de eigenaar, plus de ontwerper! Naast logo’s, ontwierp ik een set iconen, visitekaartje, flyer en verschillende templates waarmee FurryFriends verschillende social media kan gaan vullen.


Loesjezaakjes_Portfolio_Vlietkinderen4a-1280x800.jpg

Van logo restyling, huisstijlontwerp en marketing uitingen. 10 jaar heb ik met veel plezier gewerkt voor deze kinderopvang in Voorburg & Leidschendam. Grote projecten waren onder andere het ontwerpen van een handzaam huisstijlhandboekje voor de medewerkers. Dit is een vouwboekje geworden, waarbinnen de belangrijkste richtlijnen kort en bondig worden uitgelegd. In de 10 jaar zijn er verschillende restylingen geweest, die ik heb mogen voorstellen en doorvoeren.

Een marketing item bij uitstek was het Vlietkinderen Magazine. Dit blad kregen potentiële klanten en ouders van nieuw aangemelde kindjes mee naar huis om kennis te kunnen maken met deze professionele kinderopvang.

In corona-tijd stond de kinderopvang onder hoge druk. Om de regels goed duidelijk te maken én om aan de kinderen ook wat duidelijkheid te geven in roerige tijden, werden er diverse posters ontwikkeld. De uitlegposter is ook uitgevoerd als kleurplaat.

Referentie van Yvonne Bood, adviseur Marketing & Communicatie en omgevingsmanager bij Vlietkinderen Kinderopvang:

Anneloes ken ik als een enorm creatief gedreven persoon. We hebben jarenlang samengewerkt. Zij gaf kleur en beeld aan mijn ideeën. Naast haar creativiteit is Anneloes een persoon met humor, een luisterend oor en met veel belangstelling voor haar medemens.


Loesjezaakjes_Portfolio_DokterBosman3a-1280x800.jpg

Dokter Bosman verleent geestelijke dienstverlening aan kinderen en (jong) volwassenen. Binnen een bestaande huisstijl heb ik veel werk verricht voor deze dienstverlenende instantie in de vorm van divers marketingmateriaal.

Infographics worden bij Dokter Bosman veelvuldig gebruikt om informatie inzichtelijk te maken op het gebied van een ziektebeeld, als hulp bij verwijzing, en om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld verzekeringsvergoedingen.

Marketinguitingen van Dokter Bosman bestaan vooral uit een grote range aan posters, flyers, folders en ansichtkaarten. Met de ansichtkaarten en de giveaway kalender voor verwijzers kreeg ik wat meer ruimte om de creativiteit de vrije loop te laten, waar veel folders wat scherper binnen de huisstijl moesten blijven.


Loesjezaakjes_Portfolio_Corporatedesign1-1280x800.jpg

Het logo, de eerste kennismaking met een bedrijf, voorzien van een pakkende naam en een uitgebalanceerd ontwerp dat goed werkt in verschillende uitingen, zowel on- als offline.
Ik ga de uitdaging graag aan en daarbij gooi ik mijn taalliefde graag in de strijd voor een catchy pay-off of bedrijfsnaam.
In opdracht van The Dare Company ontwikkelde ik talloze logo’s en bijpassende huisstijlen.

Klanten:
Us (Culemborg)
Squarewise (Amsterdam)
VC Invest (Brasschaat)
De Hardloopdames (Rotterdam)
Vastgoedhart (Rotterdam)
ALT/academy (Capelle aan den IJssel)
DOCFactory (Rijswijk)
R’dam Marines Experience (Rotterdam)
Crêpe & Co (Rotterdam)
Breath Rally (Capelle aan den IJssel)


Loesjezaakjes_Portfolio_Print1-1280x800.jpg

Print blijft iets magisch: een mooi concept, een schitterend design, prachtig uitgewerkt op bijpassende materialen. Van voordelig tot exclusief.
In opdracht van The Dare Company maakte ik talloze drukwerk designs.

Klanten:
More-Itz (Drimmelen)
Supertaart (Hellevoetsluis)
Breath Care for Kids, boeksomslag Rotsvast (Capelle aan den IJssel)
Efficiënta Offsetdrukkerij (Krimpen aan den IJssel)
ReMax Plus (Rotterdam)
Eat Drink More Magazine (Marbella)


Loesjezaakjes_Portfolio_Outdoor1-1280x800.jpg

Abri’s, spandoeken, clean graffiti, you name it en ik kan het ontwerpen.
Hierbij een greep uit de afgelopen 10 jaar outdoor design voor The Dare Company.

Klanten:
010Notaris (Rotterdam)
Poptahof (Delft)
LoveBoat 010 (Rotterdam)


Loesjezaakjes_Portfolio_HenkdeTank1-1280x800.jpg

Zoveel karakter in een auto, deze 2CV met de ietwat sarcastische naam Henk de Tank, verdiende zijn eigen logo, huisstijl, sticker, belettering en noem maar op. Voor een trip naar Frankrijk in 2016 is de stijl neergezet voor de facebookpagina en sindsdien komen er telkens weer uitingen bij. Henk leeft!