Loesjezaakjes_Portfolio_Roffacomm_01-1280x800.jpg

Communicatie professional RoffaCommunicatie vroeg mij haar Instagram feed eens grondig onder de loep te nemen. Met een set aan visuals, regels, thema’s en kleuren kan zij nu zelf gemakkelijk, in stijl en snel haar Instagram posts invullen.
De thema’s zijn elk voorzien van een eigen kleurstelling en icoon, waardoor deze ook later op de vernieuwde website herkenbaar en onderscheidend zijn.
Naast nieuwe media, heb ik ook aanpassingen gedaan aan digitaal brief- en volgpapier en templates voor presentatietools zoals PowerPoint en Keynote.


Loesjezaakjes_Portfolio_peprewatra_02-1280x800.jpg

Na de ontmoeting met de Sopropo Gin hebben De Onruststokers en Komproeven de handen ineen geslagen voor het maken van verschillende dranken met een Surinaams tintje. Pepre Watra is een vodka gemaakt met Madame Jeanette, Soete Boi een likorette (want maar 14,9 vol%) gemaakt van kokos en gember.
In de al bestaande stijl van Sopropo Gin heb ik nieuwe etiketten en sluitzegels gemaakt voor deze productlijn.


Loesjezaakjes_Portfolio_redrobin_03-1280x800.jpg

Voor virtual assistant Red Robin mocht ik aan de slag voor een passend logo. Zoals de naam al zegt was er de wens voor een roodborstje. Het liefst in retro kleuren en ook te gebruiken als stempel.
Daarom heb ik naast een kleurvariant ook een zwarte versie gemaakt die makkelijk bruikbaar is als stempel, waarmee deze ‘virtuele sidekick’ haar visitekaartjes en andere prints kan personaliseren.


Loesjezaakjes_portfolio_Propola_01-1280x800.jpg

Propola is dé slijter van Katendrecht. Wijn, bier en distillaten, you name it. Naast de gangbare merken heeft Propola veel speciale dranken zoals de distillaten van De Onrust Stokers. Elke borrel heeft daarnaast zijn eigen (sterke) verhaal. Altijd gezellig om er even een flesje te gaan halen! LoesjeZaakjes maakte de huisstijl en verpakkingslijn en deed een kleine restyling voor het logo.
Het patroon op de verpakkingsmaterialen geeft een knipoog naar Katendrecht: drank, tattoos en zeemanstaferelen.


Loesjezaakjes_Portfolio_Ichi2-1280x800.jpg

Voor Pluimveebedrijf Wijen heb ik een private label rijstzak voor 20kg sushirijst ontworpen. Omdat Wijen van oorsprong een pluimveebedrijf is, vond ik het een leuke knipoog om een subtiel ‘eitjespatroon’ in de achtergrond te verwerken. Ichi betekent ‘number one’, dus een opvallend ontwerp is dan wel op zijn plaats voor de nummer 1.


Loesjezaakjes_Portfolio_goedkoopschoondak2-1-1280x800.jpg

Goedkoopschoondak.nl is recht voor zijn raap en wou in zijn logo ook duidelijk en verhalend laten zien wat zijn werk inhoudt en wat zijn USP’s zijn. Een combinatie van illustratief beeldmerk, een woordmerk dat alleen ook goed overeind blijft en een duidelijke pay-off is het resultaat. Schrobben maar!


Loesjezaakjes_Portfolio_LoZ1188_1-1280x800.jpg

De eerste echte Whisky van Rotterdam Zuid: L.o.Z.1188.

De samenwerking tussen De Onruststokers en Gall&Gall Laan op Zuid leverde deze mooie whisky op, plus dit mooie etiket met silhouet van ‘De Laan’. Een sober en modern, maar ook een stoer etiket. De prachtige productfotografie is gemaakt door Mark Brants. Foto van Sandra en Hans: AD / Frank de Roo


Loesjezaakjes_portfolio_verhuiskaartJudithHugo_03-1280x800.jpg

Na ruim een jaar huizentocht in Rotterdam en omstreken, vonden Judith en Hugo hun droomhuis in Heinenoord. Vanaf hun adres in Rotterdam, op naar de Hoeksche waard; een hele stap. Rotterdam gaat gemist worden. Maar gelukkig is het zo dichtbij! Dat is de insteek van deze kaart: een Rotterdamse vlag, bestaande uit de skyline van hun geliefde stad, in de verte. In de voorgrond het gras van de polder. De twee gescheiden door de rivier de Oude Maas.
In plaats van de geijkte skyline, heb ik erop gelet dat de gebouwen zichtbaar zijn zoals ze uit het zuiden, vanuit Heinenoord, te zien zijn. Daarnaast vond ik een lofdicht aan de Hoeksche Waard, die naar mijn gevoel wel een Rotterdams tintje heeft en hiermee wel passend is in het rijtje van Rotterdams uitspraken zoals ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ of ‘niet lullen maar poetsen’.


Loesjezaakjes_Portfolio_groenefeeks_01-1280x800.jpg

Absint; het illustere drankje maakt een come-back in Rotterdam. Met echte Rotterdamse feetjes op het etiket, elk met een eigen beroep en sexy ‘autitude’ verleiden ze je. Voor dit project kreeg ik bijna helemaal vrij baan. En al sparrend kwamen Stefan van De Onrust Stokers en ik op nog meer mooie lagen om aan dit product en ontwerp toe te voegen. Naast echte Rotterdamse wijfies, hebben we ook de art nouveau architectuur van Rotterdam in het zonnetje gezet. Zo krijgt elk etiket een extraatje.


Loesjezaakjes_Portfolio_FF3a-1280x800.jpg

Trimsalon FurryFriends was toe aan een nieuwe set logo’s, voor de trimsalon én voor de nieuwe trimbus, die in 2020 in gebruik genomen is. Hiermee kan eigenaar Maxime langs bij mensen om hun hond of kat van de juiste grooming te voorzien.

Het nieuwe logo is direct ingezet op de rijdende eyecatcher; de bus is één groot rijdend billboard geworden, tot grote trots van de eigenaar, plus de ontwerper! Naast logo’s, ontwierp ik een set iconen, visitekaartje, flyer, raambelettering voor de trimsalon en verschillende templates waarmee FurryFriends verschillende social media kan gaan vullen.