Loesjezaakjes_Portfolio_redrobin_03-1280x800.jpg

Voor virtual assistant Red Robin mocht ik aan de slag voor een passend logo. Zoals de naam al zegt was er de wens voor een roodborstje. Het liefst in retro kleuren en ook te gebruiken als stempel. Daarom heb ik naast een kleurvariant ook een zwarte versie gemaakt die makkelijk bruikbaar is als stempel, waarmee deze ‘virtuele sidekick’ haar visitekaartjes en andere prints kan personaliseren.


Loesjezaakjes_portfolio_Propola_01-1280x800.jpg

Propola is dé slijter van Katendrecht. Wijn, bier en distillaten, you name it. Naast de gangbare merken heeft Propola veel speciale dranken zoals de distillaten van De Onrust Stokers. Elke borrel heeft daarnaast zijn eigen (sterke) verhaal. Altijd gezellig om er even een flesje te gaan halen! LoesjeZaakjes maakte de huisstijl en verpakkingslijn en deed een kleine restyling voor het logo.
Het patroon op de verpakkingsmaterialen geeft een knipoog naar Katendrecht: drank, tattoos en zeemanstaferelen.


Loesjezaakjes_Portfolio_FF3a-1280x800.jpg

Trimsalon FurryFriends was toe aan een nieuwe set logo’s, voor de trimsalon én voor de nieuwe trimbus, die in 2020 in gebruik genomen is. Hiermee kan eigenaar Maxime langs bij mensen om hun hond of kat van de juiste grooming te voorzien.

Het nieuwe logo is direct ingezet op de rijdende eyecatcher; de bus is één groot rijdend billboard geworden, tot grote trots van de eigenaar, plus de ontwerper! Naast logo’s, ontwierp ik een set iconen, visitekaartje, flyer, raambelettering voor de trimsalon en verschillende templates waarmee FurryFriends verschillende social media kan gaan vullen.


Loesjezaakjes_Portfolio_Loesjezaakjes_04-1280x800.jpg

Ontwerpen voor jezelf is altijd lastig. Maar tijdens mijn sabbatical ben ik eindelijk tot een naam en stijl gekomen die goed bij mij past en dicht bij mijzelf staat. Kleurtjes, glitters en vrolijkheid, voorzien van pakkende teksten.


Loesjezaakjes_Portfolio_Hospicedeliefde1-1280x800.jpg

Aanvankelijk wou ik zorgvrijwilliger worden voor Hospice de Liefde. Dat bleek mij toch een tandje te heftig en gelukkig kon ik mij daarna aansluiten bij de Werkgroep Communicatie van dit boeddhistische hospice in Rotterdam.
Mijn taken zijn vooral het stroomlijnen van de huidige huisstijl, het maken van nieuwe designs, voor onder andere advertenties. Plus het schrijven van teksten en het maken van beelden voor Instagram.


Loesjezaakjes_Portfolio_OnrustStokers_01-1280x800.jpg

Distilleerderij Moonshine Rotterdam en De Groene Fee uit Poortugaal bundelen in 2020 hun krachten; samen beginnen zij in dit jaar de eerste distilleerderij op Zuid: De OnrustStokers.
Voor deze rasechte Rotterdammerts moest een stevig en stoer logo ontworpen worden. Ook de bedachte pay-off spreekt tot de verbeelding: Sterke verhalen en distillaten!


Loesjezaakjes_Portfolio_matroosmeisje1a-1280x800.jpg

Op HC Feijenoord is altijd wel een feest of toernooi te vieren.

Trimhockey Toernooi Matroos en het Meisje | De hockeytrimcompetitie is niet alleen geweldig vanwege het recreatief sporten en gemixt wedstrijden spelen, maar ook zeker vanwege het vermaarde eindtoernooi ieder jaar. 2018 kwam Feijenoord als organisator uit de hoge hoed. Zoals het een club uit Rotterdam Zuid betaamd, moet daar wel een referentie naar onze Rotterdamse haventrots in terugkomen natuurlijk! Het thema Matroos en het Meisje is doorgevoerd in alle uitingen van het toernooi, waaronder posters, nieuwsbrief, facebookafbeeldingen, merchandise en de verdere styling en kleding van het thuisteam.

Familietoernooi Fruit van Zuid | Tropische sferen op het o zo di-verse Zuid. Het familie hockey toernooi van 2019 ging er fruitig aan toe.

Familietoernooi FijnOord – Keihard Zuid | De oeroude Hollandse campingtaferelen herleven, met dit toernooi à la Maaskantje. Wie heeft de foutste outfit?


Loesjezaakjes_Portfolio_Vlietkinderen4a-1280x800.jpg

Van logo restyling, huisstijlontwerp en marketing uitingen. 10 jaar heb ik met veel plezier gewerkt voor deze kinderopvang in Voorburg & Leidschendam. Grote projecten waren onder andere het ontwerpen van een handzaam huisstijlhandboekje voor de medewerkers. Dit is een vouwboekje geworden, waarbinnen de belangrijkste richtlijnen kort en bondig worden uitgelegd. In de 10 jaar zijn er verschillende restylingen geweest, die ik heb mogen voorstellen en doorvoeren.

Een marketing item bij uitstek was het Vlietkinderen Magazine. Dit blad kregen potentiële klanten en ouders van nieuw aangemelde kindjes mee naar huis om kennis te kunnen maken met deze professionele kinderopvang.

In corona-tijd stond de kinderopvang onder hoge druk. Om de regels goed duidelijk te maken én om aan de kinderen ook wat duidelijkheid te geven in roerige tijden, werden er diverse posters ontwikkeld. De uitlegposter is ook uitgevoerd als kleurplaat.

Referentie van Yvonne Bood, adviseur Marketing & Communicatie en omgevingsmanager bij Vlietkinderen Kinderopvang:

Anneloes ken ik als een enorm creatief gedreven persoon. We hebben jarenlang samengewerkt. Zij gaf kleur en beeld aan mijn ideeën. Naast haar creativiteit is Anneloes een persoon met humor, een luisterend oor en met veel belangstelling voor haar medemens.


Loesjezaakjes_Portfolio_DokterBosman3a-1280x800.jpg

Dokter Bosman verleent geestelijke dienstverlening aan kinderen en (jong) volwassenen. Binnen een bestaande huisstijl heb ik veel werk verricht voor deze dienstverlenende instantie in de vorm van divers marketingmateriaal.

Infographics worden bij Dokter Bosman veelvuldig gebruikt om informatie inzichtelijk te maken op het gebied van een ziektebeeld, als hulp bij verwijzing, en om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld verzekeringsvergoedingen.

Marketinguitingen van Dokter Bosman bestaan vooral uit een grote range aan posters, flyers, folders en ansichtkaarten. Met de ansichtkaarten en de giveaway kalender voor verwijzers kreeg ik wat meer ruimte om de creativiteit de vrije loop te laten, waar veel folders wat scherper binnen de huisstijl moesten blijven.


Loesjezaakjes_Portfolio_Corporatedesign1-1280x800.jpg

Het logo, de eerste kennismaking met een bedrijf, voorzien van een pakkende naam en een uitgebalanceerd ontwerp dat goed werkt in verschillende uitingen, zowel on- als offline.
Ik ga de uitdaging graag aan en daarbij gooi ik mijn taalliefde graag in de strijd voor een catchy pay-off of bedrijfsnaam.
In opdracht van The Dare Company ontwikkelde ik talloze logo’s en bijpassende huisstijlen.

Klanten:
Us (Culemborg)
Squarewise (Amsterdam)
VC Invest (Brasschaat)
De Hardloopdames (Rotterdam)
Vastgoedhart (Rotterdam)
ALT/academy (Capelle aan den IJssel)
DOCFactory (Rijswijk)
R’dam Marines Experience (Rotterdam)
Crêpe & Co (Rotterdam)
Breath Rally (Capelle aan den IJssel)