Loesjezaakjes_portfolio_Propola_01-1-1280x800.jpg

Propola is dé slijter van Katendrecht. Wijn, bier en distillaten, you name it. Naast de gangbare merken heeft Propola veel speciale dranken zoals de distillaten van De Onrust Stokers. Elke borrel heeft daarnaast zijn eigen (sterke) verhaal. Altijd gezellig om er even een flesje te gaan halen! LoesjeZaakjes maakte de huisstijl en verpakkingslijn en deed een kleine restyling voor het logo.
Het patroon op de verpakkingsmaterialen geeft een knipoog naar Katendrecht: drank, tattoos en zeemanstaferelen.


Loesjezaakjes_portfolio_verhuiskaartJudithHugo_03-1280x800.jpg

Na ruim een jaar huizentocht in Rotterdam en omstreken, vonden Judith en Hugo hun droomhuis in Heinenoord. Vanaf hun adres in Rotterdam, op naar de Hoeksche waard; een hele stap. Rotterdam gaat gemist worden. Maar gelukkig is het zo dichtbij! Dat is de insteek van deze kaart: een Rotterdamse vlag, bestaande uit de skyline van hun geliefde stad, in de verte. In de voorgrond het gras van de polder. De twee gescheiden door de rivier de Oude Maas.
In plaats van de geijkte skyline, heb ik erop gelet dat de gebouwen zichtbaar zijn zoals ze uit het zuiden, vanuit Heinenoord, te zien zijn. Daarnaast vond ik een lofdicht aan de Hoeksche Waard, die naar mijn gevoel wel een Rotterdams tintje heeft en hiermee wel passend is in het rijtje van Rotterdams uitspraken zoals ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ of ‘niet lullen maar poetsen’.


Loesjezaakjes_Portfolio_groenefeeks_01-1280x800.jpg

Absint; het illustere drankje maakt een come-back in Rotterdam. Met echte Rotterdamse feetjes op het etiket, elk met een eigen beroep en sexy ‘autitude’ verleiden ze je. Voor dit project kreeg ik bijna helemaal vrij baan. En al sparrend kwamen Stefan van De Onrust Stokers en ik op nog meer mooie lagen om aan dit product en ontwerp toe te voegen. Naast echte Rotterdamse wijfies, hebben we ook de art nouveau architectuur van Rotterdam in het zonnetje gezet. Zo krijgt elk etiket een extraatje.


Loesjezaakjes_Portfolio_wenskaarten_02-1280x800.jpg

Elke kerst of verjaardig vind ik het zelf fijn om kaartjes te sturen. Of bij een bedankje, een speciale gelegenheid. In de wereld van het appen, is een kaartje toch vaak net iets meer. In tijden van Corona zijn meer mensen weer in de pen geklommen voor het schrijven van fysieke kaartjes. Hierbij een paar wenskaarten van afgelopen jaren.

Interesse in originele wenskaarten? Ga naar de webshop!


Loesjezaakjes_Portfolio_Loesjezaakjes_04-1280x800.jpg

Ontwerpen voor jezelf is altijd lastig. Maar tijdens mijn sabbatical ben ik eindelijk tot een naam en stijl gekomen die goed bij mij past en dicht bij mijzelf staat. Kleurtjes, glitters en vrolijkheid, voorzien van pakkende teksten.


Loesjezaakjes_charlestonrestauratie_kaartjes-1280x800.jpg

Charleston Restauratie is een eenmanszaak in het restaureren van oude eendjes. De Citroën 2cv wordt volledig naar wens opnieuw opgebouwd, naar wens van de klant. Deze prachtautootjes mochten wat meer in het zonnetje gezet worden. Daarvoor is een nieuwe wordpress website ingericht. Ook heeft Loesjezaakjes naast het beheren van de Instagram pagina, nieuwe visitekaartjes (of eigenlijk ansichtkaartjes) gemaakt, die daarnaast ook dienst doen als portfolio; deze zijn voorzien van mooie foto’s van de volledig gerestaureerde oldtimers.


Loesjezaakjes_Portfolio_Hospicedeliefde1-1280x800.jpg

Aanvankelijk wou ik zorgvrijwilliger worden voor Hospice de Liefde. Dat bleek mij toch een tandje te heftig en gelukkig kon ik mij daarna aansluiten bij de Werkgroep Communicatie van dit boeddhistische hospice in Rotterdam.
Mijn taken zijn vooral het stroomlijnen van de huidige huisstijl, het maken van nieuwe designs, voor onder andere advertenties. Plus het schrijven van teksten en het maken van beelden voor Instagram.


Loesjezaakjes_Portfolio_matroosmeisje1a-1280x800.jpg

Op HC Feijenoord is altijd wel een feest of toernooi te vieren.

Trimhockey Toernooi Matroos en het Meisje | De hockeytrimcompetitie is niet alleen geweldig vanwege het recreatief sporten en gemixt wedstrijden spelen, maar ook zeker vanwege het vermaarde eindtoernooi ieder jaar. 2018 kwam Feijenoord als organisator uit de hoge hoed. Zoals het een club uit Rotterdam Zuid betaamd, moet daar wel een referentie naar onze Rotterdamse haventrots in terugkomen natuurlijk! Het thema Matroos en het Meisje is doorgevoerd in alle uitingen van het toernooi, waaronder posters, nieuwsbrief, facebookafbeeldingen, merchandise en de verdere styling en kleding van het thuisteam.

Familietoernooi Fruit van Zuid | Tropische sferen op het o zo di-verse Zuid. Het familie hockey toernooi van 2019 ging er fruitig aan toe.

Familietoernooi FijnOord – Keihard Zuid | De oeroude Hollandse campingtaferelen herleven, met dit toernooi à la Maaskantje. Wie heeft de foutste outfit?


Loesjezaakjes_Portfolio_verhuiskaart3-1280x800.jpg

Een verhuiskaart bevat vaak voor de hand liggende elementen; sleutels, uitvliegende vogels, huisjes… je kent het wel. Omdat het nieuwe adres van deze opdrachtgever zo karakteristiek is, vond ik dat een passender onderwerp. Daarnaast is de groen-naar- rood overgang op de buitenkant van de kaart een knipoog naar de vlaggen van Rotterdam en Dordrecht: deze zijn qua indeling hetzelfde, behalve dan dat Rotterdam groen is en Dordrecht rood. Deze ‘knipoog’ wordt aan de binnenzijde van de kaart wat meer toegelicht. Naast het precieze adres (voor de privacy gemaskeerd op de foto), is er ook plek ingericht voor een korte tekst over de historie van het pand.


Loesjezaakjes_Portfolio_Vlietkinderen4a-1280x800.jpg

Van logo restyling, huisstijlontwerp en marketing uitingen. 10 jaar heb ik met veel plezier gewerkt voor deze kinderopvang in Voorburg & Leidschendam. Grote projecten waren onder andere het ontwerpen van een handzaam huisstijlhandboekje voor de medewerkers. Dit is een vouwboekje geworden, waarbinnen de belangrijkste richtlijnen kort en bondig worden uitgelegd. In de 10 jaar zijn er verschillende restylingen geweest, die ik heb mogen voorstellen en doorvoeren.

Een marketing item bij uitstek was het Vlietkinderen Magazine. Dit blad kregen potentiële klanten en ouders van nieuw aangemelde kindjes mee naar huis om kennis te kunnen maken met deze professionele kinderopvang.

In corona-tijd stond de kinderopvang onder hoge druk. Om de regels goed duidelijk te maken én om aan de kinderen ook wat duidelijkheid te geven in roerige tijden, werden er diverse posters ontwikkeld. De uitlegposter is ook uitgevoerd als kleurplaat.

Referentie van Yvonne Bood, adviseur Marketing & Communicatie en omgevingsmanager bij Vlietkinderen Kinderopvang:

Anneloes ken ik als een enorm creatief gedreven persoon. We hebben jarenlang samengewerkt. Zij gaf kleur en beeld aan mijn ideeën. Naast haar creativiteit is Anneloes een persoon met humor, een luisterend oor en met veel belangstelling voor haar medemens.